ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
افرادی که از این هوش بهرهورند، معمولاً نسبت به صداهای محیطی و همچنین نواهای گوشنواز حساس هستند. این افراد هنگامیکه مشغول فعالیتهای دیگر هستند معمولاً سوت میزنند. یا آهنگی را زیر لب زمزمه میکنند. این افراد از گوشدادن به موسیقی لذت میبرند و معمولاً به جمعآوری CDها و نوارهای موسیقی علاقه نشان میدهند. اغلب در نواختن یکی از سازهای موسیقی مهارت دارند. این افراد همراه با آهنگهای مرسوم میخوانند و بیشترِ آنها را بهخاطر میسپارند و در بازآفرینی و بازسازیِ ملودیهای آوازی، توانایی دارند. آنها میتوانند حرکات موزون همراه با آهنگ داشته باشند، در هنگام فعالیتهای دیگر حتی مطالعه و درسخواندن به موسیقی گوش میدهند، که نهتنها تمرکز آنها را به هم نمیزند، بلکه به تمرکز آنها کمک هم میکند. گاهی برای یادآوری دروس حفظکردنی شعر یا ترانه میسازند. دانشآموزانی که از این هوش بهرهور هستند مورد بیمهری قرار میگیرند و زمزمهها و رفتارهای آنها را بهعنوان ناسازگاری و مشکل رفتاری در کلاس میبینند. این افراد معمولاً از صدای خوشی نیز برخوردارند. موسیقی و صدای خارج از نت (فالش) را تشخیص میدهند.
علاقهمند به خرید وسایل موسیقی، نرمافزارهای موسیقی، CD و نوارهای موسیقی، کتب مربوط به شرححال موسیقیدانان، رفتن به کنسرتها و دیدن فیلمهای مربوط به موسیقی هستند.
مشاغل و حرفههای موفقیتآمیز برای این گروه عبارتاند از:
نوازندگی آلات موسیقی (البته میبایست از هوش حرکتی بالایی هم برخوردار باشند)، آهنگساز، منتقدین موسیقی، رهبران ارکستر، متخصص کوککردن وسایل موسیقی، ترانهسرا، معلم موسیقی، رقاص، بازیگر نمایشنامه و فیلمهای ملودرام و موزیکال، متخصص در رشتههای مختلف فیزیک صوت و آکوستیک.